Přejít k hlavnímu obsahu

KRAJSKÉ KOLO SOUTĚŽE FINANČNÍ GRAMOTNOST

10. 4. 2024

Mgr. Helena Pechová, Mgr. Ivana Svobodová

Tento týden se konaly prezentace případových studií k vytvoření finančního rozpočtu na uspořádání akce pro spolužáky. Naše týmy je zpracovávaly pro krajské kolo „Soutěže Finanční gramotnost“. Uskutečnila se pod záštitou České národní banky v Praze.

V kategorii 1. stupeň to byl tým z 5.A ve složení Edita Lachmanová, Antonín Frýdl a Miroslav Šantora, v kategorii 2. stupeň žáci tercie Ammar AL-Naami, Oliver Černý a Michal Folget. Případové studie odevzdávaly všechny týmy, které se kvalifikovaly do krajského kola. Tři nejlepší týmy v kraji svou práci prezentovaly před porotou soutěže. Obě naše skupiny vytvořily tak kvalitní studie, že byly vybrány k jejich prezentaci před porotou ČNB. Na ně se pečlivě připravovaly. Žáci komunikovali mezi sebou, prováděli výpočty, odhady, hledali vhodné argumentace. O radu a příspěvky žádali i své spolužáky ve třídách. Odvedli výbornou týmovou spolupráci. Pro své online prezentace se nachystaly tak dobře, že dokázali podrobně vysvětlit připravené rozpočtové úlohy a hbitě odpovídat a reagovat na otázky porotců. Výsledky krajského kola budou oznámeny do dvou týdnů.

Držíme palce, aby naše týmy postoupily do celostátního kola.

Finanční gramotnost v primě

10. 4. 2024

Mgr. Ivana Svobodová

Žáci primy si vyzkoušeli netradiční formu učení. Vypravili jsme se na exkurzi do pobočky České spořitelny do Teplic, kde naší průvodkyní byla Ing. Kamila Škrabalová Sodomková. Prohlídli jsme si klientskou zónu, trezorovou místnost i pracovní zázemí pro bankéře. Dozvěděli jsme se spoustu informací o fungování bankovního systému v ČR, o finančních produktech a také o podvodech a hrozbách ve finančním světě.  Celý program proběhl v rámci projektu Den pro školu Nadace České spořitelny, ve kterém dobrovolníci zprostředkovávají dětem své profesní zkušenosti.

Soustředění dramatických souborů BODLO a BODLÁK

4. 4. 2024

Mgr. Štěpánka Mazáčová

Příprava pohádky Edudant a Francimor.

Subscribe to Gymnázium